Ismét üzemel a városszéli álomgyár, az interjúban – a lilák kisebbségi komplexusának szép példájaként – szinte többet foglalkozik velünk Berta, mint a saját csapatával.
Hogyan tudtok versenyképesek maradni az átigazolási piacon, ha az első csapatra költött összegekben egyre nagyobb és élesebb a verseny a klubok között?
Nyilván az esetek többségében a legdominánsabb a pénz kérdése, de a játékosok közül sok olyan példa is van, akik más szempontot is figyelembe vesznek és más alapján is elkezdenek mérlegelni. Itt jön be az a tényező, hogy milyen a magyar labdarúgás környezete. Ha sportszakmai szempontokat veszünk figyelembe, akkor nemzetközi szinten az Újpest FC még mindig egy jó név: 20-szoros bajnok, 11-szeres kupagyőztes. Ezt pedig külföldön is tudják, akárhogyan is alakult a magyar foci elmúlt néhány évtizede. Külföldön még mindig a Ferencvárosnak és az Újpestnek van hívó szava.Viszont az Újpest még mindig nagy márkának számít.
Igen, az országos márkát kell felépíteni, ahhoz viszont folyamatos kommunikáció kell. Ha ezt nem járatod csúcsra a sportsikerekkel együtt, hogy úgymond az ország csapatává tudj válni, akkor nem nagyon lehet komoly érdeklődésre szert tenni. De ezt is érdemes közelebbről megnézni! Az FTC például a BL-csoportkör után legutóbb „csak” az Európa Liga-csoportkör jött össze és a három hazai meccsükön már nem hozták a nézőszámokat. Az előző derbin például többen voltak, mint az Európa Liga-csoportkör hazai meccsein egyenként tekintve. Sok embernél már nem számít sikernek az EL-csoportkör, mert előtte ott volt a BL. Az ingerküszöb is folyamatosan változok, ami tegnap még szenzáció volt, mára alapvetéssé vált.Nyilván a tulajdonosváltás is nagyban meghatározza majd a következő szezonját az Újpestnek. Mire lehet számítani, ha átveszi a klubot az új tulajdonosi kör?
Van néhány példa előttünk, mi történhet egy klubnál a tulajdonosváltás után, ha másból nem, az ő hibájukból tanulni kell. És azt is meg kell jegyezni, hogy a gazdasági környezet sem olyan jó irányba mutat egyébként most, abból a szempontból, hogy a futballra fordított pénzek lehet, hogy nem a topkategóriát fogják jelenteni az államháztartásban, mert kisebb problémájuk is nagyobb lesz ennél a gazdasági világválság miatt. Ennek ellenére azt gondolom, a magyar klubfutballnak és a magyar foci nemzetközi megítélésének az tenne a legjobbat még most is, ha a Ferencváros mellé pozicionálnánk az Újpestet, amelyik közvetlenül meg tudja őt szorongatni a pályán és az eredményekben, valamint minden más tekintetben, például népszerűségben, digitalizációban, infrastruktúrában. Lenne egy ilyen kétpólusú versengés, alatta pedig nyilván a vidéki nagy bázisok szintén a maguk meghatározó szerepkörükkel.A helyszíni nézőszámokat tekintve egy jó példát mindenképpen érdemes kiemelni: az idei Ferencváros – Paks Magyar Kupa döntőre kiment közel 40 ezer néző. Mi lett volna, ha a Paks helyett az Újpest jutott volna be a fináléba?
Ez egy remek példa arra, hogy időszakosan, ha ilyen kiemelt alkalom van, akkor kimozdíthatók az emberek magyar klubfutball mérkőzésre is. A kérdésre válaszolva: ha mi jutunk be, akkor teltházhoz közeli nézőszám is lehetett volna. Sajnos ezt a lehetőséget most elszalasztottuk, de elegendő motivációt adott ahhoz, hogy szokásunkhoz híven mindent beleadjunk a kupasorozatban a jó eredményért és a végső győzelemért.forrás és teljes interjú: sportmarketing.hu
Persze volt amikor Barta terve megvalósult és az eredmény nekünk is tetszett: