Arra is fény derül, hogyan utaznak a kajak-kenusok hajói.

Hetek óta össze vagyunk zárva, de a java még csak most jön! – mondta viccesen Elek Gábor szövetségi kapitány, aki szerint a legfurcsább az lesz majd az olimpián, hogy nem lesznek szurkolók. – Üzenem a Fradi-drukkereknek, úgy szurkoljanak, hogy Tokióban is halljuk a hangjukat. Szükség lesz mindenkire, hogy elérjük a célunkat, ami a realitást nézve a pontszerzés lenne. Ez persze nem jelenti azt, hogy ne vágynánk magasabbra.

A csúcsra vágynak férfi és női pólósaink is. Märcz Tamás hat, míg Bíró Attila két ferencvárosi játékost nevezett az olimpiára.

Szerencsére mindenki jó hangulatban van, már alig várjuk a kezdést. A keret együtt van, talán ez is a legnagyobb erősségünk – nyilatkozta Illés Anna, aki Vályi Vandával ellentétben már rendelkezik olimpiai rutinnal. – Emlékszem, milyen magával ragadó volt a légkör Rióban, most is bizonyára az lesz, de a szurkolók nagyon fognak hiányozni. Vandának az első válogatottbeli megmérettetéseinél is minden segítséget megadtam, és így lesz ez most is, már ha szüksége lesz rá. Mindenképpen szeretnénk döntőt játszani, akkor azt hiszem, boldogan térnénk haza.

Ha valaki nem érné be „csak” a döntővel, az Varga Dénes. Világklasszis pólósunk nem csak a Fradinak, hanem a válogatottnak is vezére, és ő bizony nem kertelt, amikor megfogalmazta nekünk céljait.

Nincs ezen mit finomítani, én bizony kijelentem: azért megyek Tokióba, hogy hazahozzuk az aranyérmet, és erre – ha jól alkalmazkodunk a helyi viszonyokhoz, a furcsa körülményekhez – minden esélyünk meg is van. Lépésről lépésre kell haladnunk, de a cél egyértelmű: megnyerni az olimpiát!

Fradi.hu

Szerda reggel a Kolonics György Vízisport Központban egy vontára rögzítették fel az olimpiai csapat hajóit. Bár a versenyzők utazásáig még bő egy hét hátra van, a hajók kiszállítását már most meg kellett kezdeni.

A Covid és más tényezők miatt a légitársaság megváltoztatta a kipakolási időt, így a hajókat korábban kell kiszállítanunk Tokióba. – mondta Boros Gergely, a Magyar Kajak-Kenu Szövetség (MKKSZ) szakmai igazgatója. – A versenyzők addig itthon a pót hajójukkal folytatják a felkészülésüket. A szállítmányozásban a Geodis Kft. segít nekünk. A pandémia miatt ez most egy sokkal bonyolultabb, több szervezést igénylő folyamat, néhány dologban még az elmúlt napokban is egyeztetnünk kellett, de szerencsére minden rendben van.

A vontára 35 hajót, azaz 14 kajak egyest, négy kajakpárost, három négyest, öt kenu egyest, két kenupárost, hat parakajakot és egy parakenut pakoltak fel. A kötelező ellenőrzések után a szállítmány elindult a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre, ahol a vonta kerekeit levették, majd egy légi palettára rögzítették, és egy teherautóba berakva elindult Luxemburgba.

A vonta Luxemburgban bekerül majd egy repülőbe, és onnan egyenesen Tokióig megy. – árulta el Mócsy Péter, az MKKSZ technikai vezetője. – Miután a gép leszállt Japánban, és mi is odaértünk, jön a kötelező vámkezelés, ami után a hajók ismét egy teherautóra kerülnek, majd elvisszük egy raktárba. Ott néhány hajót leveszünk, a többivel pedig elindulunk a takamacui edzőtáborba.

A szállítmány súlya közel két tonna, a felpakoláskor több dologra is figyelni kellett.

Nyilván ugyanúgy figyelnünk kellett a hajók felkötésére, mintha mondjuk egy külföldi edzőtáborba mennénk. Leginkább a hosszára kellett figyelnünk, hogy az utánfutó teljes hossza ne haladja meg a légitársaság által előírt maximum értéket. Érdekesség, hogy Japánban a jobboldali közlekedési szabályrendszer van, ez nekünk újdonság lesz, de biztos megoldjuk majd ezt is.” – mondta Mócsy Péter.

A hajók a tervek szerint július 17-én reggel érkeznek meg a tokiói repülőtérre.

KajakKenuSport