Évi hatmillió eurónak megfelelő forinttal támogatja az MVM Csoport a Ferencvárosi Torna Clubot (FTC) a következő négy évben – tudta meg az Origo. Az MVM és a legnagyobb hazai sportklub stratégiai együttműködési megállapodása értelmében az energetikai vállalat logója több szakosztály mezeire felkerül, de új nevet kap a Népligeti Sportközpont és a Fradiváros is.

Az MVM Csoport és az FTC négy évre kötött szerződést a sportklub egyéni- és csapatsportág-szakosztályainak kiemelt támogatására – tudta meg az Origo. Az állami energetikai vállalat ezzel hazánk legkedveltebb sportklubjával működik együtt. A zöld-fehér klub 2015-ös és 2017-es, független, reprezentatív közvélemény-kutatások alapján is az ország legnépszerűbb csapatának számít. Az országban több mint 1,7 millióan vallják magukat a jövőre 120 éves klub szurkolójának, ami a sorban következő csapatért szorítóknak több mint négyszerese. Az összes szakosztályt tekintve a teljes lakosság csaknem ötöde számít az FTC szimpatizánsának, ami sokszorosa a sorban utána következő sportklubénak, így az MVM várhatóan több millió főt ér majd el a támogatásért kapott reklámfelületekkel.

Az együttműködés kapcsán Kóbor György, az MVM Zrt. elnök-vezérigazgatója elmondta, a szponzoráció a 2018. december 3. és 2022. november 30. közötti, határozott, négyéves időszakra szól, az MVM Csoport az éves elszámolási időszakokban 6 millió eurónak megfelelő forintértékben támogatja a nemzet legnépszerűbb klubjának sportolói sikereit.

Az MVM Csoport bizalma szavatolja sportolóink további sikereit, a fiatalok fejlődésének alapját népszerű szakosztályainkban. Az, hogy olyan megbízható partnerek állnak mellénk, mint az MVM Csoport kiemelkedő visszajelzést jelent számunkra. Célunk, hogy kiemelkedő sikerekkel tegyük emlékezetessé a közös küldetést” – tette hozzá lapunk kérdésére Nyíri Zoltán, az FTC ügyvezető alelnöke.

Az MVM-szponzoráció kiterjed az FTC kisebb és nagyobb szakosztályaira is, a vízilabdától, a szinkronúszáson át az ökölvívásig, kézilabdáig, vagy éppen a jégkorongig, atlétikáig, női akrobatikus tornáig. A szponzorációs megállapodás értelmében az együttműködés az érintett szakosztályok U14-U18 utánpótlás, felnőtt, illetve férfi és női sportolóinak támogatását is tartalmazza. Úgy tudjuk, az MVM Zrt. a támogatás fejében az FTC Népligeti Sportközpontjának névadója lesz (FTC–MVM Sportközpont), illetve a több ütemben, 2023-ig megvalósuló Fradiváros nevébe is bekerül az állami vállalat (FTC–MVM Fradiváros).

Ezen túl a csapat labdarúgóstadionjában, edzőpályáin, edzőtermeiben, a pályák menti reklámfelületeken (perimétereken), molinókon, kijelzőkön, a klub médiafelületein, hírleveleiben, online és socialmedia-csatornáin jut megjelenési lehetőséghez az MVM, valamint egyes további létesítmények névadási jogaival is élhet majd. Az MVM logója megjelenik majd többek közt a klub labdarúgó-, kézilabda- és jégkorongmezein, illetve a zöld-fehér férfi vízilabdacsapat úszósapkáján, fürdőnadrágján is, összesen több mint 20 szakosztály versenyruházatán.

Kóbor György lapunknak elmondta, “az FTC támogatása egyértelműen illeszkedik az MVM Csoport stratégiai céljai közé, hiszen a vállalat egyik legfontosabb társadalmi célja a fiatal tehetségek, a jövő reménységeinek támogatása, legyen szó akár a komolyzenei géniuszokat elismerő Junior Prima Díjról, a hátrányos helyzetű és beteg gyermekek fejlesztését segítő Élménynapról, az innovatív ötleteket felkaroló EDISON pályázatról, vagy Magyarország egyik legsokrétűbb, legsikeresebb tornaklubjának támogatásáról. Az MVM Csoport – Magyarország harmadik legnagyobb vállalata – számára ez a szponzoráció kiemelten fontos, mert a nemzeti energetikai holding, az NKM Nemzeti Közművek Zrt.-vel kiegészülve immár több mint négymillió lakossági fogyasztóval is közvetlen kapcsolatba került, lefedve a teljes energiaszektort, a termeléstől az elosztáson át, a vállalati és lakossági fogyasztókig. A szponzorációs megjelenésekkel lehetőségünk nyílik arra, hogy elérjük meglévő és potenciális ügyfeleinket, márkánk és szolgáltatásaink ismertségét pedig szélesebb körben tudjuk növelni, támogatva ezzel üzleti céljaink hatékony megvalósítását” – hangsúlyozta Kóbor György.

A támogatás abból a szempontból is segítheti az MVM kommunikációját, hogy általa olyan fogyasztói csoportok elérésére is lehetőség nyílik, amelyeket más módon jóval nehezebb lenne megszólítani. Úgy tudjuk, a vállalat elsősorban a fiatalok vagy éppen a nők elérésében vár sokat az együttműködéstől, de célja a fenntarthatóság és az egészséges életmód üzeneteinek szélesebb kört elérő kommunikációja is.

Nyíri Zoltán szerint e célok alapja lehet, hogy az FTC-ben több mint 3 ezer gyermek sportol napi rendszerességgel, a magyar sportklubok közül elsőként és szervezett formában egyedüliként az FTC az, amelyik a társadalmi felelősségvállalást a programjába illesztette. Ennek jegyében évente nagyjából 100 alkalommal segítünk hátrányos helyzetű személyeken, szervezeteken, 2015 óta tart a MOB Fair Play díjas Fradi Suli Program, amelynek keretében 150 iskolát és közel 40 ezer diákot látogattunk meg. Tavaly megalapítottuk a Fradi Fair Play Bizottságot, amely saját klub Fair Play díjat oszt ki.

(origo)